SSCI ve SCOPUS TARAFINDAN TARANAN DERGİLERDE YAYINLANAN ÇALIŞMALAR
Üner, M.M.; Çiğdemoğlu, C.; Yalçın, A.; Wang, Y. ve Çavuşgil, S.T. (2022). “A Review of the Evolving Conceptualization of Internationalization from a Global Value Chain Context”, Review of International Business and Strategy, Yayınlanmak Üzere Kabul Edilmiş Çalışma. [WoS-ESCI & SCOPUS].
Üner, M.M.; Karatepe, Osman M.; Cavusgil S.T. ve Küçükergin, K.G. (2022), “Does a Highly Standardized International Advertising Campaign Contribute to the Enhancement of Destination Image? Evidence from Turkey”, Journal of Hospitality and Tourism Insights”, Yayınlanmak Üzere Kabul Edilmiş Çalışma. [WoS-ESCI & SCOPUS].
Karatepe, T.; Öztüren, A.; Karatepe, O.M.; Üner, M.M. ve Kim, T.T. (2022), “Management Commitment to the Ecological Environment, Green Work Engagement and Their Effects on Hotel Employees’ Green Work Outcomes” International Journal of Contemporary Hospitality Management, 34(8). [WoS-SSCI].
Üner, M. M.; Cetin, B.; Eroglu, S. & Cavusgil, S. T. (2022). Internationalization journey of healthcare providers: The case of Turkish Acıbadem Healthcare Group. Thunderbird International Business Review, 64(1). [WoS-ESCI & SCOPUS].
Eslamlou,A; Karatepe, O.M. ve Üner, M.M. (2021), “Does Job Embeddedness Mediate the Effect of Resilience on Cabin Attendants’ Career Satisfaction and Creative Performance?”, Sustainability, 13, 5104, [WoS-SSCI].
Üner, M.M.; Çetin, B. ve Cavusgil, S.T.( 2020), “On the Internationalization of Turkish Hospital Chains: A Dynamic Capabilities Perspective”, International Business Review, 29(3). [WoS-SSCI].
Üner, M.M.; Güven, F. ve Cavusgil, S.T. (2020), “Churn and Loyalty Behavior of Turkish Digital Natives”, Telecommunications Policy, Churn and Loyalty Behavior of Turkish Digital Natives, 44(4). [WoS-SSCI].
Üner, M.M.; Güngördü, A.; Cavusgil, E. ve Cavusgil S.T.(2019), “The New Middle Class in Emerging Markets: How Values and Demographics Influnce Discreationary Income”, Thunderbird International Business Review, 61(2). [WoS-ESCI & SCOPUS].
Üner, M.M.; Cavusgil, E. ve Cavusgil S.T.(2018), “Build-Operate-Transfer Projects as a Hybrid Mode of Market Entry: The Case of Yavuz Sultan Selim Bridge in İstanbul”, International Business Review, 27(4). [WoS-SSCI].
Güngördü, A. ve Üner, M.M. (2016), “The New Middle Class in Turkey: An Exploratory Study in a Dynamic Economy”, International Business Review, 25(3). [WoS-SSCI].
Karatepe, O.M.; Üner, M.M. ve Kocak, A. (2016), “Measuring the Impact of Customer Orientation of Born Global Firms on Innovativeness and Performance: Evidence from Born Global Firms in Turkey”, Ekonomska Istrazivanja- Economic Research, 29(1). [WoS-SSCI].
Üner, M.M.; Güven, F. ve Cavusgil, S.T. (2015), “Bundling of Telecom Offerings: An Empirical Investigation in the Turkish Market”, Telecommunications Policy, 39 (1). [WoS-SSCI].
Sokmen, A., Bitmis, M.G. ve Üner, M.M. (2015), “The Mediating Role of Person-Organization Fit in the Supportive Leadership-Outcome Relationships”, E & M-Economika a Management, 18(3). [WoS-SSCI].
Ilgaz, S. ve Üner, M.M. (2014), “Türkiye ile Orta Asya Türk Cumhuriyetleri Arasındaki Psikolojik Mesafe”, Bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 69, Bahar 2014. [WoS-SSCI].
Konaklıoğlu, E. ve Üner, M.M. (2014), “A Taxonomy of Manager/Owner Characteristics: Case Study Research on Turkish Born Global Firms’, International Journal of Business and Globalisation, 12(2). [SCOPUS].
Üner, M.M.; Kocak, A.; Cavusgil, E. ve Cavusgil, S.T. (2013), “Do Barriers to Export Vary for Born Globals and Across Stages of Internationalization? An Empirical Inquiry in the Emerging Market Context”, International Business Review, 22(5). [WoS-SSCI].
Aktepe, C; Üner, M.M. ve Koçak, A. (2008), “Küresel Doğan İşletmelerin Öncülleri: Türkiye’de Bilgi Teknolojisi Yoğun İşletmeler Üzerinde Nitel Bir Araştırma”, İktisat İşletme ve Finans, 26(301). [WoS-SSCI].
Üner, M.M.; Kose,N.; Okan, P. ve Gokten, S. (2008), “Financial and Economic Factors Affecting the Lignite Prices in Turkey: An Analysis of Soma and Can Lignites” , Resources Policy Journal, 33(4). [WoS-SSCI].
Üner, M.M., Kose, N. ve Gokten, S. (2008), “An Econonmetric Model of Tourism Demand and Room Rates: A Study in Belek, Antalya”, Anatolia: An International Journal of Tourism and Hospitality Reserach, 4(1). [SCOPUS].
DİĞER ENDEKSLER TARAFINDAN TARANMAKTA OLAN ÇALIŞMALAR
Güner, S. Ş. ve Üner, M.M. (2022). “Dijital Pazarlama Araçlarından Sosyal Medyanın Yabancı Turistlerin Türkiye’yi Tercihleri Üzerine Etkisi”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 10 (2).
Üner, M.M.; Evirgen, T.C. ve Cavusgil, S.T. (2021), “Getir: A Remarkable Example of a Digital Disrupter from An Emerging Market” California Management Review Insights, https: //cmr. berkeley.edu/2021/09/.
İpek, A. ve Üner, M.M. (2021). “Türk Dizi Filmlerinin Uluslararasılaşmasında Distribütörlerin Fuar Süreci: Çoklu Örnek Olay İncelemesi”, İşletme Araştırmaları Dergisi, 13 (3).
Bal, H.; Üner, M.M.; Aslan, M.; Battal, A.; Doguç, E.; Uçakkuş, P. ve Genç, Cüneyt (2020). Türkiye Organizasyonel Girişimcilik Ölçeği Geliştirilmesi: İmalat ve Toptan/Perakende Ticaret Sektöründe Uygulama, İşletme Araştırmaları Dergisi-Journal of Business Research-Turk, 2020, 12(3).
Büyükçelebi, A. ve Üner, M.M. (2019). “Uluslararası Girişimcilik Yöneliminin Yenilikçilik Boyutu: Küresel Doğan İşletmeler Üzerine Nitel Bir Çalışma” Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:37(4).
Faiz, E. ve Üner, M.M. (2015). “Uluslararası Girişimciliğin Proaktiflik Boyutu: Küresel Doğan İşletmeler Üzerine Nitel Bir Araştırma”, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 70(4).
Bitmiş, M.G.; Rodopman, B.; Sökmen, A. ve Üner, M.M. (2015). “Katılımcı Liderliğin İş Tatmin Üzerindeki Etkisi: Örgütsel Feda Etmenin Aracılık Rolü”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(1).
Üner, M.M. ; Armutlu, C. ve Gücer, E. (2013). “Self-Congruity Influence on Tourist Behavior: Repeat Visitors versus Non-Visitors and First-Time Visitors”, İşletme Araştırmaları Dergisi, 5(4).
Sümer, S.I. ve Üner, M.M. (2012). “Uluslararası Pazarlamada Psikolojik Mesafe ile Ürün Stratejileri Arasındaki İlişki”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1).
Kurtulmuşoğlu, F. B. ve Üner, M.M. (2011). “Ethical Sensitivity of Business Students in Turkey: Truth or Myth”, Journal of Education and Vocational Research, 2(3).
Kalyoncuoğlu, S. ve Üner, M.M. (2010). “Küresel Doğan İşletme Kavramı ve İşletmelerin Küresel Doğmasına Etki Eden Kurucu/Üst Düzey Yönetici Özellikleri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(3).
Üner, M.M.; Köse, N. ve Gökten, S. (2011). “Leading Indicators of Heating Coal Pricing in Turkey: A Coal Pricing Model (2003-2011), Natural Resources 2(2).
Armutlu, C. ve Üner, M.M. (2009). Benlik İmajı Uyumu, Tüketici Tatmini ve Marka Sadakatı İlişkisi Üzerine Görgül Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(3).
Üner, M.M. (2009).“Pazarlama Karması Paradigmasında Pazarlama Tanımı”, Pİ-Pazarlama İletişim, Yaz(3).
Üner, M.M. (2009). “Hastanelerde Pazarlama Silahı Olarak İnsan”, Sayed-Sağlık Yönetimi ve Eğitimi Dergisi, 2(12-13).
Üner, M.M.; Sökmen, A. ve Güler, D. (2007). “Her şey Dâhil Sisteminde Farklı Uygulamalar ve Antalya Ölçeğinde Bir Araştırma, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 18(1).
Üner, M.M.; Gücer, E. ve Taşçı, A. (2006). “Türkiye Turizminde Yükselen Destinasyon Olarak İstanbul Şehrinin İmajı”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12(2).
Üner, M.M.; Sökmen, A. ve Birkan. İ. (2006). “Türkiye’de Her Şey Dâhil Uygulamasının Konaklama İşletmeleri Üzerindeki Etkisi: Antalya Örneği”, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(1).
Üner, M.M. (2005). “Yükselen Pazar Hırvatistan ve Turizmde Yatırım Olanakları”, Resort Dergisi, 30(5).
Üner, M.M. (2003).“Pazarlama Tanımı Üzerine”, Pİ-Pazarlama İletişim, 4(4).
Üner, M.M. (2005).“Düşük Enflasyon Ortamında Türkiye Projeksiyonu”, Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi başlıklı kitap içerisinde, Ankara Ticaret Odası Kültür Yayını, Ankara, Tarih Yok.
Üner, M.M. (2001). “Pazarlama Düşüncesi Üzerine Yeni Gelişmeler” Doğu Akdeniz Üniversitesi Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(2).
Üner, M.M. ve Kayaman, R. (2001). ‘’Türkiye’de Etkin Bir Turizm Teşvik ve Geliştirme Sisteminin Temelleri Üzerine Davranışsal Bir Deneme, Anatolia, 12(Güz).
Üner, M.M. ve Alkibay, S. (2001). ‘’Algılama Haritaları: Departmanlı Mağazalar Üzerine Ampirik Bir İnceleme, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(3).
Üner, M.M. ve Karatepe, O.M. (1999). ‘’An Empirical Assessment on the Issue of Conflict Between Italian Importing Firm and Turkish Exporting Firms in Channels of Distribution’’, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2).
Üner, M.M. (1999).’Literatürümüzde Yer Alan Tutundurma Karması Elemanlarının Gözden Geçirilmesi’’, Pazarlama Dünyası, 13 (74).
Üner, M.M. (1999).“İhracat Pazarlaması Literatürünün, Uluslararası Konaklama Hizmetleri Pazarlaması Literatürüne Uyarlanması Üzerine Bir Deneme”, Anatolia, 10 (1).
Üner, M.M. (1998). “Otel İşletmelerinde Stratejik Pazarlama Planlaması Sürecinde Kullanılabilecek Görsel Bir Araç: Algılama Haritaları”, Anatolia, 9 (Eylül-Aralık).
Üner, M.M. ve Karatepe, O.M. (1998). “İhracat Pazarlaması Stratejisiyle Performansı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Kavramsal Bir İnceleme”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16 (1-2).
Üner, M.M. (1997).“Uruguay Round: İşletme Yöneticileri İçin Bazı Önemli Sonuçlar”, Dış Ticarette Durum, Türkiye Dış Ticaret Yayını, 35 (Şubat).
Üner, M.M. (1997).“Konaklama Sektörü Yabancı Sermaye Yatırımları ve Pazar Faktörü”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15 (2).
Üner, M.M. (1996).“Pazarlama Yöneticileri İçin Yasal Dış Çevre Boyutunda Önemli Bir Yenilik: 3984 Sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayınları Hakkında Kanun”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1).
Üner, M.M. (1996). “Hizmet Pazarlaması Sorunlarına Franchising Çözümleri”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14 (2).
Üner, M.M. (1996).“İşletmelerin Uluslararası İş Görüşmelerine Hazırlanması”, Birlik, İstanbul İhracatçı Birlikleri Yayını, 6 (15).
Topaloğlu, M. ve Üner, M.M. (1994).“Türkiye’de Faaliyet Gösteren Dört ve Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Tutundurma Çabaları ve Bir Karşılaştırma”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 10 (1-2).
Üner, M.M. (1994).“Ankara Sanayi Odası’na Kayıtlı İşletmeleri İhracattan Alıkoyan Nedenler”, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, Prof. Dr. Yılmaz Günal’a Armağan Sayısı, 49 (3-4),
Tuncer, D. ve Üner, M.M. (1994).“Ankara Sanayi Odası’na Kayıtlı İşletmelerin Dış Satımda Karşılaştıkları Sorunlar”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11 (1).
Üner, M.M. (1994).“Amerika Birleşik Devletleri’nde Anti-Damping Uygulamaları”, Dış Ticarette Durum, Türkiye Dış Ticaret Yayını, 29–30.
Üner, M.M. (1994).“Hizmet Pazarlamasında Pazarlama Karması Elemanları Değişiklik Gösterir mi?”, Pazarlama Dünyası 8(43-Ocak-Şubat).
Üner, M.M. (1994).“Konaklama İşletmeleri İçin Uluslararasılaşma Yolları”, Pazarlama Dünyası, 8 (46- Temmuz-Ağustos).
Üner, M.M. (1994).“Konaklama İşletmeleri İçin Destek Hizmet Yardımıyla Ürün Farklılaştırma Alternatifi: Golf”, Türkiye Kalkınma Bankası, Turizm Yıllığı, Ankara.
Üner, M.M. (1993).“Dış Ticaret Sermaye Şirketlerinin Bazı Özellikleri ve Önemli Problemleri”, Dış Ticarette Durum, Türkiye Dış Ticaret Yayını, 27–28.
Üner, M.M. (1992).“Export Promotion in the United States and South Korea: An Important Observation for Turkey”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 8 (2).
Üner, M.M. (1996). “Export Trading Companies”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 7 (1-2).
Üner, M.M. (1990).“World Bank Lending Instruments: A Comparison of Adjustment Loans for Turkey and The Republic of Korea”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 6 (2).
Üner, M.M. (1990).“Protectionism in the United States”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 6 (2).
Üner, M.M. (1988).“Business-Government Relations and South Korean Chaebol’s Management Problems”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4 (1-2).
Üner, M.M. (1988).“Dağıtım Maliyetleri ve Belirlenmesine Ait Örnek Uygulama”, İşletme Yönetimi, İşletme Bilim Uzmanları Derneği Yayını, 15 (Şubat).
Üner, M.M. (1987).“Çokuluslu Şirketlerin Teknoloji Transferinde ve Azgelişmiş Ülkelerin İthalinde Dikkate Aldıkları Faktörler”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 3 (1-2).
Üner, M.M. (1987).“İç Verimlilik Oranı Metodunun Mantığı ve Alternatif Çözüm Yolları”, Mali Sorunlara Çözüm, 3 (33-34).
Üner, M.M. (1987).“Ülkemiz Sermaye Piyasası Araçlarından Tahvillerin Bugünkü Durumu”, Mali Hukuk, 9 (Mayıs-Haziran).
Üner, M.M. (1982).“AET’ nün Temelinde Yatan Düşünce ve Ana Prensipleri”, Ajans-Türk, 20 (194).
Üner, M.M. (1981).“Türkiye İçin Tarımın Önemi”, Ajans-Türk, 19 (189).
Üner, M.M. (1981).“Hızlı Nüfus Artışımızın Temel Nedenleri”, Ajans-Türk, 19 (187).
Üner, M.M. (1980).“Huzurlu ve Verimli Bir Çalışma Ortamı”, Ajans-Türk, 18 (185).
Üner, M.M. (1980).“Ülkemiz Turizmi”, Ajans-Türk, 18 (183).
Çeşitli elektronik dergi ve gazetelerde yayınlanmış çok sayıda makale
KİTAP/KİTAP BÖLÜMLERİ
Üner, M.M. ve Diğerleri (2022). “Temel İşletmecilik”, Atılım Üniversitesi Yayınları No:67, İşletme Fakültesi Yayınları No:9, Detay Yayıncılık, Ankara.
Kitaba, editör, “İşletmeciliğe Giriş” ile “Uluslararası İşletmecilik” bölümlerinde yazar olarak katkı verilmiştir.
Zengin, A.Y. ve Üner, M.M. (2017). “Yükselen Pazarlarda İhracat Performansı: Yenilikçiliğin Etkisi”, Detay Yayıncılık, Ankara.
Üner, M.M. ve Diğerleri (2015). “Genel İşletmecilik”, Detay Yayıncılık, İkinci Baskı, Ankara.
Kitaba, editör olarak katkı verilmiştir.
Üner,M.M. ve Armutlu, C. (2012). “Understanding the Antecedents and Consequences of Perceived Quality of Life Leading to Tourist Identification with a Destination”, Handbook on Tourism and Quality of Life Research, Chapter 14, Splinger. [WoS-BKCI].
Çavuşgil, S.T.; Knight, G.A. ve Üner, M.M. (2011). “Türkiye’de Küresel Doğan İşletmeler”, Detay Yayıncılık, Ankara.
Arpacı, T.; Ayhan, D. Y.; Böge, E. ve Üner, M.M. (1992). “Pazarlama”, Gazi Büro Yayını, İkinci Baskı, Ankara.
Kitaba, “Fiyatlandırma” ve “Uluslararası Pazarlama” bölümleriyle katkı verilmiştir.
Tatar, T. ve Üner, M.M. (1992). “İşletmecilik İlkeleri”, Gazi Büro Yayını, Ankara.